Szkolny Konkurs Ortograficzny.
Szkolny Konkurs Ortograficzny
MISTRZ ORTOGRAFII
Organizator
Organizatorkami konkursu są p. Renata Gilek, p. Anna Jamróz i p. Anna Hernas – nauczycielki języka polskiego.
Uczestnicy
W konkursie mogą brać udział uczniowie klasy IV-VIII- w dwóch kategoriach:
1. klasy 4- 5 ;
2. klasy 6 – 8.
Uczestnicy zostaną wyłonieni przez nauczycieli uczących w danej klasie w ramach
I etapu – eliminacji klasowych, które zostaną przeprowadzone podczas lekcji języka polskiego, w tygodniu od 17.11.2025 – 22.11.2025r.
Do właściwego II etapu przystąpią osoby wyłonione w I etapie z każdej klasy. W przypadku remisu w eliminacjach klasowych, do kolejnego etapu może przystąpić więcej uczestników (nie więcej niż 5).
NA ZWYCIĘZCÓW CZEKAJĄ NAGRODY!!!!
Cele konkursu
1. Dbałość o czystość i piękno języka polskiego.
2. Propagowanie idei poprawnej pisowni.
3. Motywowanie uczniów do doskonalenia własnych umiejętności w zakresie ortografii.
4. Podniesienie poziomu znajomości ortografii i interpunkcji polskiej.
5. Doskonalenie umiejętności stosowania zasad ortograficznych.
6. Rozbudzenie w uczniach tzw. czujności ortograficznej.
Organizacja konkursu
1. Komisja (nauczycielki języka polskiego) przygotowują dyktanda oraz testy , które uczestnicy napiszą podczas dwóch etapów konkursu.
2. Stopień trudności będzie dostosowany do kategorii: klasy IV-V i klasy VI-VIII.
3. Prace uczniów sprawdzać i oceniać będzie wyżej wymieniona komisja konkursowa. W przypadku tej samej ilości punktów, komisja będzie brała pod uwagę estetykę pracy oraz wygląd pisma.
4. Komisja wyłoni laureatów z klas IV-V oraz z klas VI-VIII.
6. Wyniki zostaną ogłoszone w terminie do dwóch tygodni od dnia przeprowadzenia konkursu.
8. W przypadku stwierdzenia niesamodzielnej pracy członek komisji konkursowej przerywa pracę uczniowi i poleca mu opuszczenie sali, co jest jednoznaczne z dyskwalifikacją ucznia.
Nagrody
1. Konkurs wygra osoba, która popełni najmniejszą liczbę błędów, a jej praca będzie estetyczna, pismo staranne i czytelne.
2. W konkursie przyznawane są nagrody rzeczowe oraz dyplomy.
3. Każda z osób zakwalifikowanych do finału otrzyma ocenę – bdb z przedmiotu język polski, w rubryce aktywność i pochwałę do dziennika.
Zwycięzcy i wyróżnieni otrzymają ocenę celującą w rubryce aktywność i pochwałę do dziennika.
Uwagi ogólne dotyczące przebiegu konkursu
1. Organizatorzy uczulają uczniów, że należy pisać wyraźnie, a błędy poprawiać przez skreślenie całego wyrazu i napisanie go ponownie.
2. Nauczyciele czytają całe dyktando w celu zapoznania uczniów z jego treścią.
3. Nauczyciele dyktują po kolei każde zdanie. Nie mówią, gdzie należy postawić kropkę, przecinek, wielką literę.
4. Każde następne zdanie można dyktować po upewnieniu się, że wszystkie dzieci napisały zdanie poprzednie.
5. Po napisaniu dyktanda nauczyciel czyta je jeszcze raz – dość wolno. Dzieci sprawdzają swoje zdania, poprawiają, uzupełniają ewentualne braki.






